Få bort klister på sulor?

Vannish

Medlem
Att göra en lång historia kort. Jag fixade egetkittat värmepaket i mina formgjutna sulor. När jag tröttnade så ryckte jag bort "filten" med klister på som man satte över hela sulan och klippte till. Detta orsakade att jag fick kvar klister på sulorna som jag nu inte får bort. Ska upp till pappa imorgon och pröva lite olika saker, men har ni redan nu några tips på vad jag ska pröva med?
Eftersom det är typ tyg i sulorna så kanske man inte kan använda precis vad som helst och det måste verkligen lösa upp limmet/klistret bra, för det sitter som berget.
Får tyvärr inte ner fötterna just nu i nya pjäxorna med dessa sulor i eftersom inte foten glider på sulan :/

Ska pröva med aceton tänkte jag och ska se om jag kan hitta kemisk bensin. Har förstått att det kanske går att fixa på en matbutik?
Vet inte hundra vad talka limmet betyder men vad skulle det hjälpa? Om jag googlat rätt så är det väl mest för att suga upp fukt?

T-röd är ett tips. Oavsett lösningsmedel så testa på en liten fläck först så att du inte smälter bort plast. Är det bara textil så tål det i regel ganska mycket.

Senast ändrad:
T-röd är med på listan att testa hos pappa :)
Vad det är för lim har jag tyvärr ingen aning om. Minns inte vad för värmeslingepaket jag köpte heller tyvärr, men det va ett sånt paket där man själv sätter i det och då också får med en sån "duk" för att klippa till för sulan.

Vannish sa:
Ska pröva med aceton tänkte jag och ska se om jag kan hitta kemisk bensin. Har förstått att det kanske går att fixa på en matbutik?
Vet inte hundra vad talka limmet betyder men vad skulle det hjälpa? Om jag googlat rätt så är det väl mest för att suga upp fukt?
För att fylla upp klistrigheten s.a.s. Damm går säkert också bra.

Tror inte den varianten hade fungerat på detta tyvärr. Klistret är ganska väl satt inne i sulorna eller vad man ska säga. Va uppe hos pappa precis och prövade och sulorna ska bara torka så får vi se om det fungerade! Prövade T-röd/sprit men tror inte det tog så bra. Däremot hade han någon sorts cleaning C5 eller vad det hette, en spray som jag tror tog väldigt bra. Får se när allt är torrt igen :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp