Bästa sätt att klistra klistermärken på hjälmen?

Tjena forumet,
vilket är det bästa sättet att klistra klistermärken på hjälmen på?
problemet är att hjälmen är rund och klistermärkena är stora och platta, så de glappar rejält/fastnar inte överallt. har testat att klippa så vecken kan vika ner sig, men de blir fan inte snyggt, har också testat att koka dom för att de ska bli mjuka, men det funka inte så bra o fästet sög.

hur ska jag göra? hur brukar ni göra?

och ja, jag vet att vissa klistermärken förstör hjälmen bla bla :P

[taggar: klistermärke klistermärken hjälm how to hur hjälp ]

har redan köpt hjälmen, och det var tänkt att ha klistermärken på den.. skulle inte undrat om jag inte ville ha klistermärken ;)

nej men seriöst. det är svårt. vissa är lättare. bättre klister, mindre storlek och rätt placering underlättar.

klipp jag i dom det brukar jag göra:), ser iallafall snyggare ut än en massa veck:lol:

funkar garanterat med hårfön. Värme får materialet att mjukna upp och du slipper veck

Jag klistrar alltid på sakta och snittar upp några kanter med skalpell så att dall klister är på hjälmens yta.

om du ska ösa på med klistermärken så gör ett kollage.
stora i bakgrunden och mindre över som täcker skavankerna.

R-R sa:
Fett bra du kanske smälter hjälmen oxå. Fett bra.
Grym hårfön om man kan ''råka'' smälta hela hjälmen x) eller crapy hjälm..

Har jobbat på reklamfirma och ''straipat'' HELA bilar med motiv tryck och kan säga att varmluftspistol eller bra hårfön gör jobbet! men akta så inte klistermärket blir överhettat och krymper! bättre att testa lite lätt först och jobba sig varmare, och börja i mitten och jobba dig utåt så löser det sig :D

HazzeMan sa:
R-R sa:
Fett bra du kanske smälter hjälmen oxå. Fett bra.
Grym hårfön om man kan ''råka'' smälta hela hjälmen x) eller crapy hjälm..

Har jobbat på reklamfirma och ''straipat'' HELA bilar med motiv tryck och kan säga att varmluftspistol eller bra hårfön gör jobbet! men akta så inte klistermärket blir överhettat och krymper! bättre att testa lite lätt först och jobba sig varmare, och börja i mitten och jobba dig utåt så löser det sig :D
Kan ju påverka hjälmens egenskaper om man börjar smälta/mjukar upp plasten på den?

bananaskids sa:
hur många ska man ha på hjälmen, ungefär??:cool:
Det beror på hur många och hur stora dina talltees är.

Sen kan faktorn "steeze" spela in i denna ekvation också.

HillarN sa:
en hårfön fungerade för mig, de blev slätt och fint (:
Asså jag förstår inte riktigt, ska man värma den med hårfönen innan man har suttit på den på hjälmen eller ska man värma den när den är på hjälmen ?
behöver lite tips ;)

casper97 sa:
Asså jag förstår inte riktigt, ska man värma den med hårfönen innan man har suttit på den på hjälmen eller ska man värma den när den är på hjälmen ?
behöver lite tips ;)
Nej, sitt inte på hjälmen. Det är ingen bra idé.

jag hade en fet \"spola kröken\" klibba som jag vill smälla på bulan, insåg ganska snabbt att det inte gick och det blev en massa luftbubblor och veck, efter en veckas grin och depp så hjälpte pappa mig... vi tog brännsvetsen och värmde den lite, nu sitter den som en kung!!

Här är en liten informationsvideo som kan vara bra att se innan du testar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp