Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sport-Conrad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 212154" data-attributes="member: 32948"><p>Håller med om att de personer som kommer in och letar information hos en butik med hög kunskapsnivå och god service, och sedan beställer från nätet, är en ganska patetisk kund. Kunden söker hög service men är inte beredd att betala för det. Som att äta upp kakan och ändå behålla den... </p><p></p><p>Dock måste jag säga att en alpinbutik som inte kan konkurrera med Sport-Conrad inte är värd namnet. Som Hasse säger erbjuder en bra skidbutik kunskap, service och engagemang. När dessa faktorer finns hos butiken så är det lite högre priset väl motiverat. </p><p></p><p>Kunden som köper från Sport-Conrad tror jag är den typen av kund som inte söker service eller engagemang och bryr sig inte om service. Han/hon vet precis vilken produkt han söker och vet exakt hur produkten behöver anpassas till hans/hennes behov. </p><p></p><p>Tror dock att conrad kan locka de lite mer "prismedvetna" kunderna. Kunder som skiter och det är lite för långt eller kort, bara det är billigt så är det bra!</p><p></p><p>Men visst konkurrerar Conrad med de svenska sportbutikerna, och självklart pressar det dem svenska sportbutikerna. Men konkurrens har väl sällan varit av ondo? </p><p>De flesta kunderna vill fortfarande ha hjälp med vilken produkt de behöver, och de vill gärna ha hjälp med att anpassa produkten till deras specifika behov. Dessa kunder har internetshopparna (tror jag) aldrig en chans att konkurrera om... </p><p></p><p>Over n' out!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 212154, member: 32948"] Håller med om att de personer som kommer in och letar information hos en butik med hög kunskapsnivå och god service, och sedan beställer från nätet, är en ganska patetisk kund. Kunden söker hög service men är inte beredd att betala för det. Som att äta upp kakan och ändå behålla den... Dock måste jag säga att en alpinbutik som inte kan konkurrera med Sport-Conrad inte är värd namnet. Som Hasse säger erbjuder en bra skidbutik kunskap, service och engagemang. När dessa faktorer finns hos butiken så är det lite högre priset väl motiverat. Kunden som köper från Sport-Conrad tror jag är den typen av kund som inte söker service eller engagemang och bryr sig inte om service. Han/hon vet precis vilken produkt han söker och vet exakt hur produkten behöver anpassas till hans/hennes behov. Tror dock att conrad kan locka de lite mer "prismedvetna" kunderna. Kunder som skiter och det är lite för långt eller kort, bara det är billigt så är det bra! Men visst konkurrerar Conrad med de svenska sportbutikerna, och självklart pressar det dem svenska sportbutikerna. Men konkurrens har väl sällan varit av ondo? De flesta kunderna vill fortfarande ha hjälp med vilken produkt de behöver, och de vill gärna ha hjälp med att anpassa produkten till deras specifika behov. Dessa kunder har internetshopparna (tror jag) aldrig en chans att konkurrera om... Over n' out! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sport-Conrad
Tillbaka
Topp