Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ryktestråden 14/15
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1043708" data-attributes="member: 80520"><p>[USER=88096]@Erik_lagg[/USER]</p><p>Du får å andra sidan tänka på att Duken släpptes ganska långt innan hypen kring turande kom, att konkurrera med den var nog inte hög prio hos salomon.</p><p></p><p> [USER=77701]@Heddious[/USER]</p><p>Jag vet inte heller hur det var med hype kring Duke faktiskt när jag tänker efter :s</p><p></p><p>Kingpin funkar exakt som en vanlig tech i tån om jag förstått det rätt (och det har jag, jag är ju ingenjör!). Dvs tån släpper, men själva elasticiteten sitter i hälen, tån är mer binär i sitt uppträdande. Jag tror dock att kingpin kan ha löst den stora bristen jag upplevt på techbindningar, vilket jag inte tror att beasten har. Skulle gärna testa båda bindningarna för att verifiera, men är för fattig och ocool för att ha någon av dem :p</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1043708, member: 80520"] [USER=88096]@Erik_lagg[/USER] Du får å andra sidan tänka på att Duken släpptes ganska långt innan hypen kring turande kom, att konkurrera med den var nog inte hög prio hos salomon. [USER=77701]@Heddious[/USER] Jag vet inte heller hur det var med hype kring Duke faktiskt när jag tänker efter :s Kingpin funkar exakt som en vanlig tech i tån om jag förstått det rätt (och det har jag, jag är ju ingenjör!). Dvs tån släpper, men själva elasticiteten sitter i hälen, tån är mer binär i sitt uppträdande. Jag tror dock att kingpin kan ha löst den stora bristen jag upplevt på techbindningar, vilket jag inte tror att beasten har. Skulle gärna testa båda bindningarna för att verifiera, men är för fattig och ocool för att ha någon av dem :p [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ryktestråden 14/15
Tillbaka
Topp