Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lättaste DIN18 bindingen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 143934" data-attributes="member: 12152"><p>Leder> Japp, jag kommer ihåg att du skickade viktuppgifter på FKS150 till mig för ett tag sedan, men jag kan inte hitta mailet. Kanske var det i gästboken? Jag ska kolla där om jag hittar det. Men jag kommer ihåg att du sa 1300gr ungefär.</p><p></p><p>Dom vikter jag anger kommer från ett gammalt klassiskt inlägg på Teton där en kille med ansenlig koll har postat. Jag tror att vikten på Oslo Sportslager är felaktig faktiskt. FKS155 känns iaf klart lättare än 916, vars bakdel är riktigt tung och om man letar viktuppgifter för 916 säger dom mellan 1460 och 1490 gram beroende på källa. Dom små variationerna beror nog på vad det är för bottenplatta till. Att FKS155 skulle väga 1490g känns inte rimligt. Dessutom ser Rossignols nya framdel lättare ut än den gamla, men det har jag inga belägg för annat än rent estetiskt. Det borde innebära att det är ett rimliga siffror med 1235gram för en FKS155 jämfört med 1300 gram för FKS150. Viktskillnaden mellan 155 och 185 är nog marginell. Det skulle kunna vara en lite tunnare fjäder i 155:an och den kan därmed vara lite lättare, men det kan ju lika gärna vara en lite mjukare metall i fjädern.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 143934, member: 12152"] Leder> Japp, jag kommer ihåg att du skickade viktuppgifter på FKS150 till mig för ett tag sedan, men jag kan inte hitta mailet. Kanske var det i gästboken? Jag ska kolla där om jag hittar det. Men jag kommer ihåg att du sa 1300gr ungefär. Dom vikter jag anger kommer från ett gammalt klassiskt inlägg på Teton där en kille med ansenlig koll har postat. Jag tror att vikten på Oslo Sportslager är felaktig faktiskt. FKS155 känns iaf klart lättare än 916, vars bakdel är riktigt tung och om man letar viktuppgifter för 916 säger dom mellan 1460 och 1490 gram beroende på källa. Dom små variationerna beror nog på vad det är för bottenplatta till. Att FKS155 skulle väga 1490g känns inte rimligt. Dessutom ser Rossignols nya framdel lättare ut än den gamla, men det har jag inga belägg för annat än rent estetiskt. Det borde innebära att det är ett rimliga siffror med 1235gram för en FKS155 jämfört med 1300 gram för FKS150. Viktskillnaden mellan 155 och 185 är nog marginell. Det skulle kunna vara en lite tunnare fjäder i 155:an och den kan därmed vara lite lättare, men det kan ju lika gärna vara en lite mjukare metall i fjädern. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lättaste DIN18 bindingen?
Tillbaka
Topp