Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
lära mig åka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 65412" data-attributes="member: 13863"><p>Välkommen till Mountain Mans skidkörningsskola.</p><p></p><p>Om du följer mina enkla tips kan du inom 24 timmar frotera dig med de stora elefanterna i branschen, de så kallade brantåkarna.</p><p></p><p>1. Startposition</p><p>Stå bredbent med lätt böjda ben och armarna framåt. Din tyngd jämnt fördelad mellan skidorna, en neutral position (varken fram eller bakåtvikt)med ett lätt tryck på skidskons plös.</p><p></p><p>2. Glid</p><p>Låt skidorna glida iväg rakt ner i falllinjen. Behåll din position. Försök INTE svänga förrän du fått upp farten...</p><p></p><p>3. Sväng</p><p>När du fått upp farten är det dax att initiera svängen. Kanta skidorna genom att luta dig åt det håll du vill svänga. När kanten tar i kommer skidorna att börja svänga och du styr svängens storlek genom hur kraftigt du kantställer skidan. </p><p></p><p>I nästa lektion kommer jag att berätta hur man stannar och raggar i liften!</p><p></p><p>;-) / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 65412, member: 13863"] Välkommen till Mountain Mans skidkörningsskola. Om du följer mina enkla tips kan du inom 24 timmar frotera dig med de stora elefanterna i branschen, de så kallade brantåkarna. 1. Startposition Stå bredbent med lätt böjda ben och armarna framåt. Din tyngd jämnt fördelad mellan skidorna, en neutral position (varken fram eller bakåtvikt)med ett lätt tryck på skidskons plös. 2. Glid Låt skidorna glida iväg rakt ner i falllinjen. Behåll din position. Försök INTE svänga förrän du fått upp farten... 3. Sväng När du fått upp farten är det dax att initiera svängen. Kanta skidorna genom att luta dig åt det håll du vill svänga. När kanten tar i kommer skidorna att börja svänga och du styr svängens storlek genom hur kraftigt du kantställer skidan. I nästa lektion kommer jag att berätta hur man stannar och raggar i liften! ;-) / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
lära mig åka
Tillbaka
Topp