Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hårda boots på "vanlig bräda"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mats_Maverick" data-source="post: 497520" data-attributes="member: 69694"><p>Tjena Hasse,</p><p>Det finns många olika anledningar att köra med hardboots. Många av de radikalaste puderåkarna i La Grave kör med hardboots på swallowtails exempelvis.</p><p>Hardboots är olika precis som softboots och skidpjäxor. Det finns hardboots gjord för freeride och betydligt styvare för race/renodlad pist. En annan del i ekvationen är bindningarna. En del är superstyva avsedda för vinklar över 45-50 grader på bakfoten. Dessa är i metall. Sedan finns det betydligt mjukare för freeride.</p><p>Jag kör själv enbart hardboots. Puder eller pist - spelar ingen roll. Det är av flera anldedningar - de är proggresivt mjukare framåt en ett par hårda softboots så att jag får bättre rorlighet. De sitter bekvämare utan tryckpunkter från straps. I pist är de osannolikt mycket bättre på att distribuera press på kanten.</p><p>Min favoritbräda just nu är 24.2 cm i midjan och ganska styv i flex. Dvs en freeridebräda som går att köra med softboots, men på den använder jag Deeluxe 325 boots med F2 Intec RS bindningar.</p><p>Tycker du skall ge det en chans om du inte kör park.</p><p>Om du har en styvare freeridebräda. Kolla in www.alpinepunk.com om du vill veta mer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mats_Maverick, post: 497520, member: 69694"] Tjena Hasse, Det finns många olika anledningar att köra med hardboots. Många av de radikalaste puderåkarna i La Grave kör med hardboots på swallowtails exempelvis. Hardboots är olika precis som softboots och skidpjäxor. Det finns hardboots gjord för freeride och betydligt styvare för race/renodlad pist. En annan del i ekvationen är bindningarna. En del är superstyva avsedda för vinklar över 45-50 grader på bakfoten. Dessa är i metall. Sedan finns det betydligt mjukare för freeride. Jag kör själv enbart hardboots. Puder eller pist - spelar ingen roll. Det är av flera anldedningar - de är proggresivt mjukare framåt en ett par hårda softboots så att jag får bättre rorlighet. De sitter bekvämare utan tryckpunkter från straps. I pist är de osannolikt mycket bättre på att distribuera press på kanten. Min favoritbräda just nu är 24.2 cm i midjan och ganska styv i flex. Dvs en freeridebräda som går att köra med softboots, men på den använder jag Deeluxe 325 boots med F2 Intec RS bindningar. Tycker du skall ge det en chans om du inte kör park. Om du har en styvare freeridebräda. Kolla in www.alpinepunk.com om du vill veta mer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hårda boots på "vanlig bräda"
Tillbaka
Topp